Algemene voorwaarden

De volgende Servicevoorwaarden („Voorwaarden”) bepalen de toegestane toegang tot en het gebruik van alle diensten („Diensten”) die door BARNELL worden geleverd. BARNELL is een handelsmerk van Limostyle BV.

1. De overeenkomst wordt opgesteld door middel van brief/schrijven of mail.

2. Onze facturen zijn te betalen aan de voorwaarden, bepaald onder het rubriek ‘vervaldag’.

Op alle facturen die niet op hun vervaldag zijn betaald, wordt automatisch een vertragingsrente van één procent per maand in rekening gebracht, zonder voorafgaande ingebrekestelling. Bovendien wordt, in geval van gehele of gedeeltelijke niet-betaling van de factuur op de vervaldag, het bedrag ervan automatisch verhoogd, zonder voorafgaande ingebrekestelling, met een forfaitaire en onherleidbare schadevergoeding van 20% van het onbetaalde saldo met een minimum van 100 EUR.  Bij gebreke van betaling van een factuur op de vervaldag, heeft de onderneming het recht om haar diensten ten gunste van de klant betaling onmiddellijk en zonder ingebrekestelling stop te zetten . De klant is als enige verantwoordelijk voor de gevolgen van deze stopzetting, zonder enig verhaal tegen het bedrijf. Eventuele klachten met betrekking tot de factuur moeten binnen acht dagen na verzending van de factuur per aangetekende post naar de onderneming worden verzonden. De factuur wordt geacht binnen drie werkdagen na afgifte ontvangen. Na deze ontvangsttermijn wordt de factuur onweerlegbaar geacht te zijn goedgekeurd geaccepteerd. In geval van een geschil zijn uitsluitend de rechtbanken van Brussel bevoegd.

4. Reservatie:

  • 4.1 Een voorschot kan gevraagd worden afhankelijk van de omvang van de prestatie.
  • 4.2 Een creditcard kan gevraagd worden als waarborg

5. Prestaties:

  • 5.1 De prestaties starten altijd van garage (min een halfuur voor aanvang van de prestatie met de klant) en eindigt altijd terug in de garage (min een halfuur na het einde van de prestatie met de klant);
  • 5.2 Elk bijkomend halfuur zal gefactureerd worden aan het door beide partijen afgesproken bedrag, elk begonnen halfuur is een volledig te betalen halfuur;
  • 5.3 Bij de reservatie van een volledige dag moet rekening gehouden worden met een prestatie van minimum 8 uren en een maaltijd voor de chauffeur(s).
  • 5.4 Alle betrokken kosten, zoals de wachttijden al dan niet voorzien, maaltijdkosten (volledige dag), tol en parkeerkosten, eventuele hotelkosten zullen als supplement gefactureerd worden.
  • 5.5 De prijs die wordt weergegeven op het ogenblik van de boekingsbevestiging is een initiële schatting van de kosten van de bestelde dienst en is geen garantie voor het uiteindelijk gefactureerde bedrag. Wachttijden, extra kilometers, extra tussenstops, of elke andere dienst die door de chauffeur op verzoek van de klant wordt uitgevoerd en die niet in de offerte is voorzien, worden bijkomend gefactureerd volgens de vastgestelde prijslijsten.
  • 5.6 Een supplement van 10% zal aangerekend worden voor elke dienst die wordt uitgevoerd tussen 20u en 8u (nachtdienst).
  • 5.7 Een supplement van 25% zal aangerekend worden op feestdagen (50% de vooravonden van Kerst en Nieuwjaar).
  • 5.8 Indien nodig, kunnen we gebruik maken van onderaannemer die dezelfde kwaliteit van dienst levert.
  • 5.9 Opvang op de luchthaven :
    • We volgen de situatie van de commerciële luchtvaartmaatschappijen op de voet om aan onze klanten te garanderen dat de chauffeur steeds ter plaatse is wanneer de vlucht geland is.
    • 60 minuten wachttijd is inbegrepen in het forfait vanaf het ogenblik dat het vliegtuig geland is. Wanneer de wachttijd deze 60 minuten overschrijdt zal deze tijd gefactureerd worden aan het uurtarief dat is afgesproken tussen beide partijen, wetende dat elk gestart half uur volledig in rekening zal gebracht worden.
  • 5.10 Opvang op de luchthaven van privéjets:
    • De chauffeurs en voertuigen zullen 15 minuten voor het afgesproken uur ter plaatse zijn.
    • 30 minuten wachttijd is inbegrepen in het forfait vanaf het ogenblik dat het vliegtuig geland is. Wanneer de wachttijd deze 30 minuten overschrijdt zal deze tijd gefactureerd worden aan het uurtarief dat is afgesproken tussen beide partijen, wetende dat elk gestart half uur volledig in rekening zal gebracht worden.
  • 5.11 Opvang op een andere locatie:
    • De chauffeurs en voertuigen zullen 15 minuten voor het afgesproken uur ter plaatse zijn.
    • 15 minuten wachttijd is inbegrepen in het forfait vanaf het afgesproken tijdstip. Wanneer de wachttijd deze 15 minuten overschrijdt zal deze tijd gefactureerd worden aan het uurtarief dat is afgesproken tussen beide partijen, wetende dat elk gestart half uur volledig in rekening zal gebracht worden.

6. Annulering (behalve speciale evenementen):

  • 6.1 Annulering van een sedan, limousine of minibusje prestatie (voertuigen met minder dan 9 zitplaatsen):
    • In geval van annulering 72u voor de aanvang van de overeenkomst, geen kosten (behalve bijzondere voorwaarden).
    • In geval van annulering 24u voor de aanvang van de overeenkomst, zal de klant 50% van de afgesproken prestatie betalen.
    • In geval van een annulering minder dan 24u voor de aanvang van de overeenkomst, zal de klant het volledige bedrag van de gereserveerde prestatie gefactureerd worden.
  • 6.2 Annulering van een busdienst:
    • In geval van annulering 21 dagen voor de aanvang van de overeenkomst, geen kosten.
    • In geval van annulering tussen 20 en 14 dagen voor de aanvang van de overeenkomst, zal de klant 25% van de afgesproken prestatie betalen.
    • In geval van een annulering tussen 13 en 7 dagen voor de aanvang van de overeenkomst, zal de klant 50% van de afgesproken prestatie betalen.
    • In geval van een annulering minder dan 7 dagen voor de aanvang van de overeenkomst, zal de klant het volledige bedrag van de gereserveerde prestatie gefactureerd worden.

7. BARNELL is op geen enkel moment aansprakelijk in geval van schade van om het even welke aard, rechtstreeks of onrechtstreeks, gericht aan derden of ten aanzien van BARNELL door vervoerde personen in uitwerking van de overeenkomst.

8. De klant is als enige verantwoordelijk voor de gevolgen door meegebrachte objecten, inbegrepen eventuele douanerechten, en voor alle schade die BARNELL zou kunnen oplopen mede door de aanwezigheid van ongeoorloofde objecten bij de persoonlijke goederen van de klant.

9. In geval van ingebrekestelling, zijn enkel het Tribunaal van Brussel verantwoordelijk.

10. Deze verkoopsvoorwaarden worden door BARNELL-klanten beschouwd als goedgekeurd en aanvaard wanneer zij een reservering bevestigen.